⌛️


سال‌ها قبل وقتی یکی از مسئولان در ماه‌های اول حضور خود در منطقه با یکی از خبرنگاران مصاحبه می‌کرد با اطمینانی وصف‌ناپذیر گفت: تابوی خروج پرحاشیه از بوئین‌زهرا را خواهم شکست و بدون هیچ‌گونه «حاشیه» و خاطره بدی از این شهر و شهرستان خواهم رفت!


سال‌ها از این وعده می‌گذرد؛ حال آنکه نه تنها این اتفاق محقق نشد، بلکه متأسفانه یکی از «بدترین و پرحاشیه ترین» انفصال ها در منطقه در شُرف وقوع است.


در باب علت این اتفاق ناگوار چند نکته قابل تأمل است. یک اینکه هرکس «شخصیت» اخلاقی خاص خود را دارد؛ ولی وقتی افراد در جایگاهی حقوقی بویژه جایگاه های خاص قرار می‌گیرند، الزاماً باید ملاحظات و تدابیر ویژه‌ای جهت به سلامت داشتن موقعیت خود و آن جایگاه حقوقی خاص را داشته باشند، چراکه صدمه در این وضعیت، گریبان‌گیر خود، جایگاه و مخاطبان خواهد شد.


دومین نکته سلامت اداری است. اگر فردی که جایگاهی را در اختیار دارد، با سوءاستفاده از آن جایگاه، خود و اطرافیان خویش را پروار! کند، قطعاً این امر، اتفاقی نامیمون خواهد بود که آینده و کارنامه تلخ و سیاهی را برای فرد موردنظر مستند کرده و البته همه هواخواهان انقلاب را نیز به زحمت خواهد انداخت. در این مدت چندین ساله، «حزب‌الله» همه تلاش خود را به کار بست تا بتواند علاوه بر جایگاه ویژه، شخص متصدی جایگاه را نیز در مسیر صحیح حفظ کند؛ ولی چه می‌شود کرد وقتی خود ِ شخص، اصرار بر اشتباهات مستمر و خطاهای نابخشودنی دارد و اطرافیان خود را بجای خدمت به انقلاب و مردم ِ حزب‌الله، به خدمت به دولت تشویق می‌کند ...!


صدتأسف که توصیه ها و اخطارها کارگر نیفتاد و کار بدان جا کشید که فضاحت و بی‌آبرویی سرانجام ِ کار شد. این تجربه باید درسی باشد برای برخی ساده‌لوحان که تخم‌مرغ‌های خود را در سبد افسادطلبان تلنبار می‌کنند، به امید آنکه به نوایی برسند و به قول خود سیاست به خرج می‌دهند! آقایان، «وادادگی» به قدرت‌طلبان، سیاست و کیاست نیست، خباثت و «حماقت» است. تجربه این مسئول ِ معزول را به خاطر داشته باشید که نهایت کارش، عزل، پرونده قضایی و روسیاهی در بین مردم و مسئولان شد ...


#نگذارید_انقلاب_به_دست_نااهلان_بیفتد

#حزب‌الله_هوشیار_است

#آتش_به_اختیار


پی نوشت: و شایعت و بایعت و تابعت نشویم ...


@boinpolitic ⛳

sapp.ir/boinpolitic  🔰بوئین پلتیک در سروش